Gašenje požude

Da bi postao čist, prijeko je potrebno ugasiti “župel”, žarište požude. Posljedica preoblikovanja bila je zatvaranje duhovnog srca i otvaranje župela – žarišta požudnog raspaljivanja. Žarište požude mora biti u potpunosti ugašeno. To se naziva djevičanstvo.
Djevičanstvenik nije onaj, koji se samo zavjetuje, već onaj u kojeg je ugašeno požudno žarište. Može kod duhovnog tragača proći i pedeset godina, a da požudno žarište ne bude ugašeno. U tome dobro pomaže kupanje u posvećenoj ledenoj vodi, a posebno u svetom izvoru. Po kupanju, s potpunim uronjavanjem u svetu vodu, kod revnosnika se gasi abdomenski oganj i očituje anđeoski lik. Kako to ima nedugo trajanje potrebno je redovito ponavljati istu praksu, poželjno više puta dnevno.

Gašenje požude

Da bi postao čist, prijeko je potrebno ugasiti “župel”, žarište požude. Posljedica preoblikovanja bila je zatvaranje duhovnog srca i otvaranje župela – žarišta požudnog raspaljivanja. Žarište požude mora biti u potpunosti ugašeno. To se naziva djevičanstvo.
Djevičanstvenik nije onaj, koji se samo zavjetuje, već onaj u kojeg je ugašeno požudno žarište. Može kod duhovnog tragača proći i pedeset godina, a da požudno žarište ne bude ugašeno. U tome dobro pomaže kupanje u posvećenoj ledenoj vodi, a posebno u svetom izvoru. Po kupanju, s potpunim uronjavanjem u svetu vodu, kod revnosnika se gasi abdomenski oganj i očituje anđeoski lik. Kako to ima nedugo trajanje potrebno je redovito ponavljati istu praksu, poželjno više puta dnevno.

Klanjanje

Jedna od najvažnijih bogumilskih praksi je klanjanje. Prisutno je u većini duhovnih tradicija svijeta. Sadrži dva aspekta: negativni i pozitivni. Negativni aspekt klanjanja je u tome što se uz njegovu pomoć praštaju grijesi. Radi toga, klanjanje se vrši s dubokim progledavanjem na počinjene greške i zlo, osvještavanjem njihovih posljedica i iskrenim kajanjem. Bogumili uče da se sa svakim klanjenjem prašta jedna zla misao, sa sto klanjanja prašta se jedan zao čin a sa pet stotina prašta se teži grijeh. Po tome klanjanje služi kao vrhunski ključ za brisanje nečiste prošlosti.
Pozitivni aspekt je u tome što se tijekom klanjanja otvara duhovno srce, aktivira se duhovno tijelo, molitelj dobiva krila duhovnog poleta. Bogumilska majka Eufrozinija naglašavala je isključivu snagu i moć klanjanja. Tvrdila je da nakon jedne tisuće klanjanja molitelj napušta ovozemaljsko prostranstvo, nakon dvije tisuće hoda po nebesima u duhovnom tijelu i kontemplira svece, nakon pet tisuća klanjanja poziva se u najsvetiju svetinju i razgovara sa Svevišnjim.

Klanjanje

Jedna od najvažnijih bogumilskih praksi je klanjanje. Prisutno je u većini duhovnih tradicija svijeta. Sadrži dva aspekta: negativni i pozitivni. Negativni aspekt klanjanja je u tome što se uz njegovu pomoć praštaju grijesi. Radi toga, klanjanje se vrši s dubokim progledavanjem na počinjene greške i zlo, osvještavanjem njihovih posljedica i iskrenim kajanjem. Bogumili uče da se sa svakim klanjenjem prašta jedna zla misao, sa sto klanjanja prašta se jedan zao čin a sa pet stotina prašta se teži grijeh. Po tome klanjanje služi kao vrhunski ključ za brisanje nečiste prošlosti. Pozitivni aspekt je u tome što se tijekom klanjanja otvara duhovno srce, aktivira se duhovno tijelo, molitelj dobiva krila duhovnog poleta. Bogumilska majka Eufrozinija naglašavala je isključivu snagu i moć klanjanja. Tvrdila je da nakon jedne tisuće klanjanja molitelj napušta ovozemaljsko prostranstvo, nakon dvije tisuće hoda po nebesima u duhovnom tijelu i kontemplira svece, nakon pet tisuća klanjanja poziva se u najsvetiju svetinju i razgovara sa Svevišnjim.

Introspekcija

Kako postati nesvjetovan u uvjetima ovog svijeta? Prije svega potrebno je prihvatiti našu vijest o adaptacijskom preoblikovanju, kojeg su prošle besmrtne duše kod utjelovljenja na zemlju. Dok se znanje o adaptacijskom preoblikovanju ne smjesti u fokus spoznaje, vi ne možete voditi pravu bitku. Svaka borba s grijesima je uzaludna, dok ne uvidite korijen poraza, najdublje se ne pokajete i ne istrgnete preoblikovanje, brišući sve njegove pečate. Da bi postao čisti bogumil, treba potpuno izići iz poretka ovog svijeta, čiji su simboli; požuda, uzurpacija svih vidova, mamona i materijalizam. Savijest, um, sastavi, srce – čine da čitavo biće sjaji čistoćom! To nije samo odricanje od kneza ovog svijeta (rex-mundi), već potpuna metanoja, preporod svega bića, novo nutarnje rođenje.

Instrospekcija

Kako postati nesvjetovan u uvjetima ovog svijeta? Prije svega potrebno je prihvatiti našu vijest o adaptacijskom preoblikovanju, kojeg su prošle besmrtne duše kod utjelovljenja na zemlju. Dok se znanje o adaptacijskom preoblikovanju ne smjesti u fokus spoznaje, vi ne možete voditi pravu bitku. Svaka borba s grijesima je uzaludna, dok ne uvidite korijen poraza, najdublje se ne pokajete i ne istrgnete preoblikovanje, brišući sve njegove pečate.
Da bi postao čisti bogumil, treba potpuno izići iz poretka ovog svijeta, čiji su simboli; požuda, uzurpacija svih vidova, mamona i materijalizam. Savijest, um, sastavi, srce – čine da čitavo biće sjaji čistoćom! To nije samo odricanje od kneza ovog svijeta (rex-mundi), već potpuna metanoja, preporod svega bića, novo nutarnje rođenje.

Katarza

Katarza je neophodna i najvažnija tema (mnogo dublja struktura od pokajanja, pokajanje je podređeno katarzi).
To je najdublja pročišćenost od posljedica adaptacijskog preoblikovanja. Katarza tisuću puta nadilazi pokajanje. Katarza je više, iznad i dublje od pokajanja. Katarza je progledavanje na adaptacijsko preoblikovanje, osvješćivanje njegovih tragičnih posljedica i egzorcističko istjerivanje kneza ovoga svijeta iz nutarnjih zamaka. Neophodno je tisuću puta oprati se u bijelim kupeljama katarze, u bazenu iscijeljujućih suza Prečiste Djevice.
Bogumili su majstori pročišćenja. Tko prima naše učenje, nauku – čisti se i postaje blažen, shvaća najviše tajne, postaje sretan i hrani se od neraspadivog blaga, o kojem je Krist govorio u svojim zemaljskim danima.

Katarza

Katarza je neophodna i najvažnija tema (mnogo dublja struktura od pokajanja, pokajanje je podređeno katarzi).
To je najdublja pročišćenost od posljedica adaptacijskog preoblikovanja. Katarza tisuću puta nadilazi pokajanje. Katarza je više, iznad i dublje od pokajanja. Katarza je progledavanje na adaptacijsko preoblikovanje, osvješćivanje njegovih tragičnih posljedica i egzorcističko istjerivanje kneza ovoga svijeta iz nutarnjih zamaka. Neophodno je tisuću puta oprati se u bijelim kupeljama katarze, u bazenu iscijeljujućih suza Prečiste Djevice.
Bogumili su majstori pročišćenja. Tko prima naše učenje, nauku – čisti se i postaje blažen, shvaća najviše tajne, postaje sretan i hrani se od neraspadivog blaga, o kojem je Krist govorio u svojim zemaljskim danima.

Pročitaj još...

Katarza zahtjeva dva stupnja:
1. početni stupanj dodiruje negativno – to je ono što su teogamiti, a kasnije bogumili nazvali zao-čovjek. Zao-čovjek je u drugom adaptacijskom preoblikovanju. Važno je zlog-čovjeka izmjeniti u milog-čovjeka. Lucifer je u svojem grjehocentričnom oblikovanju načinio zlog, skrivenog i potrebno je iluminacijsko pokajanje, razotkrivanje sveukupnog nutarnjeg (zapravo svjetovnog) zla, kojeg je čovjek zatvorio u sebi. Početi uviđati u sebi oholost, požudu, sebičnost, uzurpaciju, zavist, materijalizam, izdaju, ništavnost, bezvoljnost (tisuće grijeha!) moguće je samo kod spoznaje korijena zablude i izopačenosti.
Samim tim prvi stupanj katarze je grjehocentričan. To je fiksacija na grijeh i čišćenje od njih. Zašto je nužno pročišćenje? Da bi se poslije zlog-čovjeka otkrila dobrota čovjeka – skrovište dobrog, zapečaćenog i skrivenog. A u njemu – je Otac, Majka, Sin Krist, Duh Sveti, velika crkva ljubavi i sunčana Bogocivilizacija III.
2. Nakon prvog stupnja katarze, slijedi ono, što su u srednjem vijeku nazivali “studia divina”, božanska studija (ne u skolastičkom smislu, nego drugačija nauka), koja dovodi k iluminacijskom ozarenju dobrog čovjeka, a s njim se otkrivaju 144 njegova nutarnja zamka. Najplodonosniji stupanj katarze je svjetlocentričan, s ulaskom svjetla, čovjek se pere, čisti, grješna prljavština konačno odlazi s njega, himere iščezavaju bez traga.